VIOLÍ, VIOLONCEL I MÚSICA DE CAMBRA

Del 9 de 14 de juliol de 2018

Professors:

Farid Fasla, violí
Cati Reus, violí
Laia Puig, violoncel
Larisa Loginova, pianista repertorista

Dirigit a alumnes de nivell mig, superior i postgrau que vulguin treballar tant a nivell d’instrument com a nivell de música de cambra el repertori desitjat, programes nous, preparació de recitals. exàmens o concursos.
Les classes inclouen les classes amb el professor d’ instrument més classes de repertori amb el pianista. La música de cambra va a part.

Matrícula:75 €/alumne
Curs d’instrument: 260 €/alumne
Curs Instrument més cambra: 440€
Curs Música de cambra: 200€ per alumne (grups ja formats de 2 alumnes com a minim)

La inscripció finalitza el dia 8 de juliol

Cal portar faristol i còpia de les partitures que es volen treballar.
Cal indicar a l’hora d’inscriure’s quina/es obra/es es voldran treballar

-El Curs inclou, les classes amb el professor d’instrument més les classes amb el professor de repertori. La cambra va apart.
-S’acabarà amb un concert d’ alumnes dins del marc del Festival Isaac Albéniz.
-Aquest any s’entregarà una beca a l’alumne que més hagi aprofitat el curs, diplomes acreditatius a tots els alumnes i un Premi per actuar el proper Festival.

farid-faslaFarid Fasla Fernandez, violí

Des de 1995 és professor i cap del “Departamento de Cuerda del Conservatorio Profesional de Música Adolfo Salazar” de Madrid. Director artístic del festival i curs d’estiu “Proyecto Musical Villa de Lerma” i dirigeix una classe per a infants especialment dotats a la “Escuela de Música Prolat”.

Amb una increïble passió per l’ensenyament, ha ensenyat ja a vàries generacions de violinistes que desenvolupen una carrera en importants orquestres nacionals i europees com l’Orquestra Nacional de Espanya, les orquestres simfòniques de Hamburg, Bayerische Staatsoper, English National Ballet o Sinfónica de Málaga, ha participat en reconeguts grups de cambra o com a professor en diferents conservatoris estatals espanyols i institucions educatives de Gran Bretanya, Ucraïna i Canadà.

Va néixer a Còrdova, va estudiar violí als conservatoris de Salamanca, Moscú i Odessa, al mateix temps que va realitzar cursos de perfeccionament amb Antonio Arias, Levón Mamikonian, Irina Medvedeva i Wladimir Këhn.

Deixeble de Lara Lev al Conservatori Estatal d’Odessa, va aprofundir en el repertori de cambra amb Anna May i Olga Maslak. Durant aquest període va estudiar direcció d’orquestra amb Vera Bazilevich. Quan encara era estudiant va destacar per les seves inquietuds pedagògiques i va ser nombrat professor assistent de l’Escola Especial de Música d’Odessa. Ha obtingut el “Master of Fine Arts i Magister of Arts” per l’Acadèmia de Música d’Odessa “A. Nezhdanova”, havent rebut diferents premis i mencions al llarg de la seva carrera.

Imparteix regularment cursos de pedagogia i classes magistrals de tècnica i interpretació a Segòvia, San Lorenzo de El Escorial, Úbeda, Bailén, Madrid i Päivölä (Finlandia), col·laborant amb institucions educatives a França i Bielorússia.

Ha estat professor convidat de la Jove Orquestra de la Comunitat de Madrid. A més a més de nombrosos recitals per Espanya (destacant els de la Fundació Juan March de Madrid i cicles de música contemporània de l’Auditori Nacional i Auditori de Saragossa), ha participat en diversos festivals a Argèlia, Portugal, Rússia, Ucranïa y Sèrbia.

La totalitat dels seus alumnes segueix amb els seus estudis en prestigiosos centres superiores europeus; a més a més varis d’ells han estat premiats en concursos nacionals de violí i música de cambra.
Idiomes: Castellà, francès, rus i inglès.

 

Cati ReusCati Reus, violí

Cati Reus. Inicia els estudis de violí amb Bernat Pomar i acaba el Grau Mig al Conservatori de Palma amb Fernando Villar i Ricardo Duato.
Obté el Títol Superior amb Matrícula d’Honor i el Premi de final de carrera amb
Smerald Spahiu i Agustín León Ara.

Ha ampliat estudis a l’ESMuC i a la Universität Mozarteum Salzburg.

Ha estudiat amb els professors Kay Gleusteen, Serguei Fatkouline, Tatiana Aleschinski, Paul Roczek, Quartet Ysaie i Quartet Casals. També ha rebut classes de Vartan Manoogian, Santiago Juan, Vera Martínez Mehener, Abel Tomàs i Latika Honda-Rossenberg.

Cati Reus ha estat premiada en diversos concursos com el de Joventuts Musicals d’Espanya, Art Jove, Les Corts, Cambra de Terrassa, Cambra de Manresa, Vinaròs i Santiago de Compostela, entre d’altres.

Reus ha estat membre de la JONC i EUYO. Col·laboradora de Carles Santos en espectacles com ‘La Pantera Imperial’ i ‘Schubertnacles humits’, entre d’altres.
El seu interès per la pedagogia l’ha portat a realitzar nombrosos cursos amb professors especialitzats com Arlet Biget, Claudio Forcada, Anna Baget, Geza Ziwei, Kato Hawas, Hong Anh Shapiro, així com amb especialistes i deixebles directes del mètode Paul Rolland, membres de l’equip del mètode Suzuki de Londres, Mimi Zweig o Cursos Willems, entre d’altres.

Membre fundador de la Camerata 432. El seu interés per la música de cambra fa que faci projectes de quartet, trio i duo de corda amb una certa regularitat. Actualment és professora del Conservatori de Música de Vic, cap de violins segons de l’Orquestra Camera Musicae de Tarragona i membre del Trio Sonart. Toca amb un violí David Bagué.

 

Laia PuigLaia Puig, violoncel

Nascuda a Cervera, inicia els seus estudis a l’edat de sis anys al Conservatori de Cervera sota el mestratge de Marçal Cervera, Sergi Boadella, Richard Talkowsky i Cristian Florea. Posteriorment estudia a les Universitats de Graz, Basel i Berlin amb Rudolf Leopold, Reinhard Latzko i Martin Löhr. Ha rebut consells de Bernard Greenhouse, Maria Kliegel, Maria de Macedo, Lluís Claret, Christophe Coin, Philipe Mueller, Asier Polo, Thomas Demenga, entre d’altres. El 2012 finalitza el Màster de Gestió Cultural a la UOC.

Laia Puig s’ha presentat com a solista amb l’Orquestra Simfònica del Vallès al Palau de la Música Catalana, amb l’Orquestra de Cambra del Garraf al Festival Internacional Pau Casals, Camerata XXI, Orquestra Simfònica Julià Carbonell, Orquesta Andrés Segovia, Orquesta Vigo 430, Barcelona Simfonietta, Camerata Musica Wien i ha ofert recitals en festivals com Berliner Cellisten 2008 i a tot el territori espanyol. L’estiu de 2012 va fer l’estrena mundial de l’obra inèdita “Concerto Libero” de Xavier Montsalvatge en el marc del Festival Castell de Peralada.

Des dels seus inicis du a terme una intensa activitat orquestral sent membre de la JONC, violoncel principal de la JONDE, European Union Youth Orchestra i Gustav Mahler Jugendorchester. Col·labora regularment amb l’Orquestra de Cadaqués, Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, Orquestra Da Camera, Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, entre d’altres. La temporada 2008/09 fou contractada per l’Orquesta Sinfónica de Castilla y León per ocupar la plaça d’assistent de solista.Durant la seva carrera ha treballatamb directors tan prestigiosos com Claudio Abbado, Carlo Maria Giulini, Sir Colin Davis, Vladimir Ashkenazy, Bernhard Haitink, Sir Neville Marriner, Pierre Boulez, entre altres.

Laia Puig ha estat guardonada en nombroses ocasions en els concursos Germans Claret, Concurs Nacional Ciutat de Xàtiva, Concurs Internacional de Llanes i Primer Palau de Barcelona.
Les seves gravacions en directe per Catalunya Música han estat retransmeses per la Unió Europea de Radiodifusió.

Actualment compagina la docència al Conservatori Professional del Liceu i de Cervera amb la interpretació. Anteriorment ha treballat com a docent al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears. És membre del quartet de violoncels Les Mademoicelli. Ha estat directora artística de la Camerata432 del 2009 al 2016.

 

Larisa Loginova, pianista repertoristalarisa

graduada de Tchaikovski Conservatori de Moscou, Doctora de Musicologia, és l´autora de llibres: “L’activitat auditiva dels músics-intèrprets” (Moscou, 1998); “Qué podemos leer en una partitura” ( “Arpegio” Sant Cugat, 2016); de 6 Manuals de Solfeig publicats a Espanya (Barcelona, Boileau) i a Croatia (Zagreb, Brkovic), i de més que 80 articles dedicats al llenguatge i oïda musical, a la interpretació i pedagogia musical. Des de l’any 2007 viu a Catalunya i treballa com a professora a l’Escola de les Arts Musicals i la Dansa“Luthier” a Barcelona.

Regularment dona classes com a professora convidada de pedagogia musical a Croàtia (HDGPP), ESMUC (Barcelona), Conservatori de Vic, Conservatori de Girona (Catalunya) i als diferents cursos de música – Ripoll, Camprodon, Vic (Catalunya), Opatia, Osijek, Pula (Ctoatia).

Simultàniament amb un treball pedagògic intensiu, toca concerts com a pianista-acompanyant amb els solistes de nivell internacional – bariton Yury Netxaev (solista de Bolshoi Teatre, Moscou), Yury  Korchinsky – violí (Gran Prix de Concurs Internavional Paganini, Gènova). Durant  dos últims anys Larisa Loginova és un membre del Gelar piano-duo.